|
Onze groene biecht | ZonMW subsidie | interessante bij- en nascholing |
23 mei 2019 |
|
|
|
|
,
Gebeurt er nog wat bij de NSPOH? Zeker! We hebben een mooie selectie voor jou. Met nieuws over gesubsidieerde trainingen voor professionals die te maken hebben met mensen met verward gedrag. Daarnaast vertelt Linda, jeugdverpleegkundige M&G, hoe zij nu steviger in haar schoenen staat. Of lees ons blog over of we wel "groen"genoeg zijn. Lees het korte verslag over de klinische dag voor aios. En we bieden een greep uit onze bij- en nascholing. En meer!
|
|
Klinische dag voor artsen in opleiding |
De klinische dag voor onze aios verzekerings- en bedrijfsgeneeskunde, in Zwolle op 3 april, werd zeer gewaardeerd. Met Sylvia van der Burg als dagvoorzitter traden verschillende van onze topdocenten op.
‘Mijn doel was om kennis over ziektebeelden te verdiepen en een vertaalslag te maken naar functionele mogelijkheden. Doordat docenten uit de kliniek leuke casuïstiek inbrachten en de discussie tussen verzekerings- en bedrijfsartsen aanzwengelden, werd deze diepgang bereikt. Deze werkvorm draagt tegelijkertijd bij aan het verbeteren van de samenwerking tussen de aios en specialisten. Je krijgt meer begrip voor elkaars vak,' aldus een van de deelnemers na afloop. |
|
|
De groene biecht van de NSPOH |
Onlangs werkten enkele NSPOH-ers in The Green House: een inspirerende locatie in Utrecht waar je kunt vergaderen, eten en drinken. Dit mooie groene plekje zette ons aan het denken over hoe groen wij eigenlijk zijn. |
|
|
|
Steviger in mijn schoenen |
Hoe kon ik bewuster omgaan met mijn professionele rol en steviger in mijn schoenen staan? Dat vroeg Linda van der Jagt zich af. Zij volgde onze opleiding jeugdverpleegkundige Maatschappij en Gezondheid. Benieuwd naar haar ervaring sindsdien en haar werk bij GGD Zeeland? |
|
|
|
Met subsidie: Training aanpak mensen met verward gedrag |
Ben je in dienst van een gemeente? En heb je te maken met mensen met verward gedrag? Met subsidie van ZonMw kun je bijna kosteloos deelnemen aan Mensen met verward gedrag in hun context of Cultuursensitief werken in de praktijk. Je leert actief werken met cultuurverschillen of aan een samenwerking gericht op resultaat voor de cliënt. Weten met welke module jouw team het meest geholpen is? |
|
|
|
Nieuw: opleiding forensische verpleegkunde |
In september start de opleiding forensische verpleegkunde bij de NSPOH. Deze opleiding werd voorheen verzorgd door de St. Forensische Verpleegkunde en Opleidingen. Sandra Nootenboom, inmiddels opleider / adviseur bij de NSPOH, gaat verder bouwen aan de opleiding en het vak. |
|
|
|
|
|
|
Capability, de basis voor duurzame inzetbaarheid |
Hou je je in je werk bezig met issues rond participatie en duurzame inzetbaarheid? Cruciaal is de balans tussen wat de werknemer belangrijk vindt en de mogelijkheden die het bedrijf daarin biedt. Een verfrissende kijk op het capability-denken biedt de nascholing op 12 en 19 juni. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Volksgezondheidsproblemen beter begrijpen |
Welke prioriteiten verdienen de aandacht in de volksgezondheid? Wat zijn de ontwikkelingen, welke problemen doen zich voor en wat is hun impact op de volksgezondheid. En wat betekent dat alles voor je eigen praktijk? Antwoord op deze vragen krijg je in de 5-daagse module vanaf 4 september. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stoppen met roken: tabaksverslaving |
Stoppen met roken is belangrijk. Maar het is ook heel erg moeilijk. Professionele hulp is altijd nuttig en meestal nodig. Wil jij leren wat mensen motiveert tot een gedragsverandering? En wat jouw rol als professional is in dit proces? Dat leer je in de training "Stoppen met Roken: tabaksverslaving" op 5 september. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Visuele stoornissen bij jonge kinderen |
Screening op oogpathologie en visuele stoornissen bij jonge kinderen is onderdeel van het Basispakket JGZ. Je leert werken volgens de JGZ richtlijn en oogafwijkingen bij jonge kinderen beter detecteren tijdens de module Visusonderzoek en screening op visuele stoornissen bij jonge kinderen. Er is nog beperkt plaats op 26 juni. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|